Kilometers voor Kinderen

Kilometers voor Kinderen, Revival Tour 1907 – 2007, Save The Children

Search:

De Teams

____HOE HET BEGON___ ____DE TEAMS___ ____DE CHAUFFEURS___ ____DE RALLY___

Itala 40 pk, 4 cilinder Italiaanse auto. Speciaal gebouwd voor deze rally in opdracht van de italiaanse prins Scipione Borghese met Ettore Guizzardi als mecanicien en Luigi Barzini als journalist passagier. Het gewicht van de auto zonder passagiers was 2000 kg

Spyker 15 pk, 4 cilinder Nederlandse auto. Bestuurd door Charles Godard met Jean du Taillis als journalist/passagier. Het gewicht van de auto zonder passagiers was 1400 kg

De Dion-Bouton 10 pk, 2 cilinder Franse auto. Bestuurd door Victor Collignon met Jean Bizac als mecanicien. Het gewicht van de auto zonder passagiers was 1400 kg

Contal Tri-car , 1 cilinder tweetakt, driewielig voertuig. Bestuurd door Auguste Pons met Octave Foucault als mecanicien. Het gewicht van de drie-wieler zonder passagiers was 700 kg

De Dion-Bouton 10 pk, 2 cilinder Franse auto. Bestuurd door Georges Cormier met Edgardo Longoni als journalist/passagier. Het gewicht van de auto zonder passagiers was 1400 kg

Deze vijf deelnemende teams met hun auto’s arriveerden op 16 mei 1907 in de Chinese havenstad Shanghai. De start werd aanzienlijk vertraagd door de Chinese autoriteiten. De deelnemers werden niet met open armen ontvangen in Peking; de keizerlijke familie en de regering dachten dat de deelnemers spionnen waren het dat het een westerse plot was om de militaire kracht van China te onderzoeken. Diverse ministeries en bureaucraten gingen er van uit dat de race een excuus was voor de Europeanen om met de auto’s Peking te infiltreren en daarbij de controle van de stad over te nemen. Zie verder : De Rally