Kilometers voor Kinderen

Kilometers voor Kinderen, Revival Tour 1907 – 2007, Save The Children

Search:

« PreviousNext »

Day 34

9 July 2007


vrijdag 6 juli 2007

rijden in rusland

We gaan om 8.15 in de rij staan voor het hek van de grens.

in de rij

De ‘hek’officier komt weer 6000 Tukruk per auto vragen (ongeveer 4,2 Euro), maar dit hebben we gister al betaald dus daar kan ie vandaag naar fluiten!

hek officier

Om 11.45 mogen we het hek door naar de Mongoolse douane.

Daar gaan we naar binnen om een nieuwe stempel op ons visum te halen, nu moeten ineens onze rugtassen door een scanner heen halen. Een vrouw kijkt op het scherm en drukt zomaar op een paar knoppen, en heel interessant kijken op het scherm (waar echt niks te zien is, en geen moer gebeurt) moet Dirk zn tas open. Deze is na 1 blik goedgekeurd en we mogen door.

Nu rijden we door naar het Russische hek, waar we gister ook hebben gestaan.

Het is nu 11.45. Hier staat ook een aardige rij.

rij voor Russisch hek

Hier moeten we paspoorten en autopapieren inleveren en gebeurt er heeeel lang niks.

Dirk gaat alvast met 1 been in Rusland zitten.

dirk in rusland

Voor het hek staat ook een groep motorrijders uit Polen, deze hebben we gister ook ontmoet toen gingen ze Mongolië in op weg naar Ulaanbatar. Ze hebben de wegen in Mongolië gezien en hebben besloten om terug te gaan en via Rusland naar Ulaanbatar te rijden….de slapperds!! We zijn door hun uitgenodigd om in Polen bij hun te overnachten. Ze wonen 7km van onze route.

motorrijders

Tijdens het wachten monteren Dirk en Peter de spatborden weer op de Ford en schrijft Dirk-jan een update voor de website.

sleutelen

Na 2 uur wachten mogen we het hek door en rijden we naar de Russische douane.

Hier aangekomen worden onze banden ‘schoon’gespoten met een heel slap waterstraaltje, slaat echt helemaal nergens op. Kost wel 40 Roebel…. (1,2 Euro)

Hier in Rusland is het heel belangrijk wie de passagier en wie de ‘driver’ is. We zijn dus met 2 drivers en 2 passagiers. De ‘drivers’ hebben een WA verzekering afgesloten voor de auto’s. De douane heeft echt de grootste lol omdat dat de Ford 3000cc is en maar 24pk heeft.

Nadat alle stempels zijn gezet gaan ze de auto’s controleren,

Een aantal vrachtwagens worden helemaal binnenstebuiten gekeerd, maar bij ons kijken ze alleen maar even in de koffers. Pffff….dat scheelt een hooop werk.

Nu mogen we Rusland in. Het is ondertussen 16.00 uur.

Het team op Russisch grondgebied.

team in rusland

Asfaltweg!!!!!!!! Sjeesushee wat een luxe!

rijden in rusland

We rijden nog tot 18.00 een zoek een kampeerplek. We hebben vandaag evengoed 125km gereden.

Dit is de eerste keer dat we zelf moeten koken, dus dat is ff wennen. Maar het smaakt prima!

kookstel

De fusees van de Ford zijn in Mongolië volledig uitgesleten, dat merk je ook ineens echt met het rijden op asfalt. Dus Dirk en Peter vervangen de fusees.

sleutelen

Morgen gaan we proberen wat kilometers te maken op het Russisch asfalt!

Hier een foto van onze camping, let vooral op het schitterende huiselijke tafelkleedje, dit is een kussensloop dat Dirk heeft meegenomen uit ons laatste ‘hotel’.

kamperen

Archived in dagboek | Trackback | del.icio.us | Top Of Page

3 Responses to “Day 34”

  1. Nico Says:

    He Mannen,
    Las een pers bericht over een roof in een hotel in Mongolien vlak bij de Russiche grens… 4 Heren met een groene auto en een witte bus zouden daar spullen hebben gejat :P
    Wlekom in Rusland heren :)
    Succes

  2. Gerrit Says:

    Hoi. mannen,
    Net terug van vakantie,erg warm maar een stuk makkelijker dan
    jullie het hebben.het blijven prachtige foto;s en mooie verslagen.
    veel succes.

  3. elly u Says:

    JA, zelf koken en verzinnen wat er in de pan moet, en het nog zien te kopen, dat zal niet meevallen! Geen C1000 of AH om de hoek.
    Eet smakelijk, Elly

Feedback

Security Code: